Sunday 27 January 2013

!! ~ Selamat Hari Jadi Adik Kakak .. ~ !!

 
 
Salam Ukhuwahfillah kpd adk, kakak, abg, mck, pck, datuk, nenek, moyang, eyang, opah dan semua warga 1 malaysia.. hehehe.. Semalam bersamaan dgn 26/01/2013 merupakan hari yg sangat2 bahagia and soooo happy buat kami sekeluarga.. sebabnya knp?? sebab semalam adalah bufday adk2ku yang sgt2 comel and sgt2 kami syg.. tarikh bufday dorg memang sama tapi beza tahun dan umur je..
 
yang kakak kedua bongsu ni lahir pada tahun 1999 dan yang adk paling bongsu ni lahir pada tahun 2006.. jauh sgt kan beza umur dorg.. cuba kira berapa bezanya?? malas lah mau ambik kalkulator lagi, begini aku tengah syok2 layan lagu bajau.. menghayati lagi sampai keluar air mata.. :''( hehehehe...
 apapun, kpd adk ku Norafiqah Bt Jumadil dan Muhamad Hanis Bin Jumadil, akak doakan semoga kamu berdua sentiasa di lindungi oleh Allah S.W.T., di berikan kejayaan di dunia dan akhirat oleh yang Maha Esa, sentiasa sihat selalu, happy selalu, dan membesar menjadi insan yang berbakti kepada orang tua dan dapat masuk U macam bapa.. :') kami semua sgt2 sayangkan kamu, bgtu jgk dgn adk2 akak yang lain.. (menaip sambil lap hingus pakai baju, huhuhuhu..)
 
 
           
 Muhamad Hanis Bin Jumadil                                   Norafiqah Bt Jumadil
      (26/01/2006)                                                       (26/01/1999)

Senyuman Kebahagiaan.. :)


kek hari jadi yang mama belikan buat adk2 ku yang tersyg ni..

sebelum kek di buka..


Taraaaaaa... selepas kotak kek di buka.. so sweet kan?? comel keknya.. ada kereta2 lagi.. hehehe..

   


     




yang kat bawah ni lauk pauk yang di masak oleh mama kesayangan kami sndri.. perghhhh..!! memang sedap gilak ow.. sampai buncit perutku makan ayam.. hahahaha... kesempatan bha sebelum balik semporna besok.. huhuhuhu..

      
 Tisu dan Makanan Ringan.. makanan ringan tue untuk di bagi kpd budak2 yang datang ke rumah yg ikut sama celebrate bufday c pika n hanis.. :)


      

     

ni sahaja makanan yg dapat kami sediakan.. memang sambut kecil2an sahaja tapi penuh makna tau.. yg penting doa2 mereka yang mendoakan kebaikan kpd adk2ku ni.. :)


selepas semua budak2 yang d jemput d taman milenium sahaja dtg ke rumah, bapa terus membaca doa selamat buat adk2ku..




 Tiup lilinnya, tiup lilinnya, tiup lilinnya skg jgk.. skg jugak.. sakarang juggak..!!! hahahaha.. takaluar keningaunya... comel sgt2 adk ku ni.. :)



makan perlahan2 ya nak.. mck tau la mck lau pasal memasak terrer sgt.. hahahaha..(dialog yg di cipta oleh anaknya yang suka ckp 'ongkol' ni.. huhuhu.. tuan punya blog la, sapa lagi?? haiyoo..)
 



.......TAMMAT.......

amacam?? nampak meriahkan wlupun hanya di sambut dgn cara kecil2an je.. tak pe, pnjang umur, akan di smbut besar2an jgk.. insyaAllah..

okey la.. penat tul da tgn menaip sampaikan solat asar pun belum terlaksana lagi.. jom kita solat.. bnyak pahala tau kalau solat.. ikut perintah Allah akan selamat dunia akhirat.. :) so, jgn malas2.. ringan kan kaki utk bergerak dan ambik wuduk.. :) lakukan solat dgn sebaik2nya.. biar tak ikhlas tapi Allah itu Maha Melihat  setiap ayat2 Quran yang kita baca time solat, mulut berbicara dan anggota badan melakukan gerak geri solat dgn cara betul, InsyaAllah, dosa kita akan berkurang dan pintu syurga akan makin terbuka dgn luas buat kita.. :')  daaaa...

Assalamualaikum.. jgn lupa tekan button like fb kat bawah tue ya.. ^^








No comments:


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...