Thursday 27 December 2012

Selamat Tinggal Tawau..

sedar tak sedar, hanya dalam beberapa hari lagi akan masuk tahun baru.. krismas dah berlalu, skg hanya menanti tahun baru 2013 tiba..
tahun depan, jadual aku makin padat.. aku tidak ada masa lagi untuk on9.. aku akan jarang2 update status di blog, di facebook n di YM.. mo wat cam na lagi kan, masa depan itu lebih penting.. syukur alhamdullillah, berkat kesabaran aku, Allah memberikan aku rezeki.. dan semoga, dengan aku memohon kerja di semua sektor kerajaan sesuai dengan kelayakan aku, aku akan dapat salah satu dari jawatan2 yang aku pohon..
rezeki setiap orang itu berbeza, cuma kita kenalah berusaha untuk mencari rezeki itu, baru lah Allah yang maha Esa lagi maha Adil dan Maha Bijaksana akan memberikan kita rezeki yang berlipat kali ganda.. InsyaAllah..
oya!! lagi satu, insyaAllah, dengan izin yang Maha Kuasa, aku akan sambung study udah tahun depan.. hehehehe.. rindu sangat2 mo menulis panjang2, lepak2 ngan genk kwn yg baru.. tapi belum pasti lagi, tunggu jawapan dari IPT2 yang aku da memohon untuk study kat sna..
mesti korang2 mo tau kan awal tahun depan aku akan ambik kursus komputer bersama dengan adik aku yang lepasan stpm 2012 dengan adik sepupu aku yang juga lepasan stpm 2012 di semporna sabah.. di kampung halaman ku lagi tue.. tempat yang cantik dan indah.. so, aku akan tinggal kat semporna selama 3 bulan.. sementara tunggu tawaran belajar, bagus aku ambik kursus dulu kan?? jadi, senang la nanti aku memohon kerja kerani di mana2 pun.. hehehe.. insyaAllah, nanti aku tangkap gambar yang indah2 kat semporna and update kat blog ni.. korang2 mesti tau seperti apa kampung kesayangan aku tue.. cantik sangat pulau2 kat sana.. untung la coz aku jadi anak sabah.. huhuhu..
 apapun, layan jugak la gambar2 aku ni.. ^^v

gambar yang pertama tue gambar adik beradik aku.. yang baju biru tue, kakak aku, yang baju ungu adk aku yang kedua bongsu, yang sebelah aku pula adk aku yang nombor tiga.. terus yang kecik tue adik sepupu aku.. happy sangat time ni, banyak famly2 yang mo masuk meminang aku dengan adk n kakak aku.. ape la, mentang2 kami jarang2 ikut majlis2 cam ni, bila muka keluar je, huh!! mck2 yg aku jarang jumpa pun, sanggup tarik2 baju aku semata2 mo tgk muka aku?? hahaha.. malu juga aq lau di perhatikan oleh orang.. (huh, jgn riak dayah!! astagfirullahalazim.... ya Allah, ampuni la hamba mu ni.. takkan terulang lagi.. hehe)




semua gambar2 kat atas ni di ambik time pertunangan mck kat semporna.. time ni kita orang on the way uda balik ke rumah.. sempat lagi snap2 jap.. hahaha..




hehehe.. aku yang sekarang.. jauh lebih happy dari yang sebelumnya.. seperti patung smile tue.. Alhamdullillah, hidup aku sekarang makin membaik dan makin bahagia bersama famly yang tercinta.. di tambah lagi oleh insan2 yang aku sayangi iaitu boyfriend aku didy hasfanizam, sahabat2 baik aku mila, kieya, fiza, ivye, isliliah, walidah, fuzilah, umie, suriwati, dan mereka2 yang mengenali aku.. :) thanx semuanya coz sentiasa memberikan keceriaan dlm hidup aku.. :')

---> p/s: sentiasa lah menjadi insan yang jujur, tidak tamak haloba dalam kehidupan, tidak menikam orang dari belakang dan tidak mementingkan diri sendiri untuk masa depan.. semua itu tidak akan kekal, Allah tidak pernah tidur dan Allah itu maha Adil dalam semuanya.. lagi satu, JANGAN SUKA MENINGGI DIRI.. Allah murka sama orang yang seperti itu, jadi bertaubat lah.. jangan TAKABUR jadi orang ya.. "siapa yang makan cili dea yang terasa pedas".. kan3..?? ^^v nite semuanya...

No comments:


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...