Monday 17 December 2012

Pengakhir Bulan Disember 2012

sedar tidak sedar, sekarang kita dah berada di bulan disember.. bulan terakhir di setiap tahun.. DISEMBER 2012..
hanya dalam beberapa minggu lagi kita akan menyambut tahun baru 2013.. begitu banyak kenangan yang tercipta dalam hidup ku pada tahun ini(2012).. ada yang pahit, manis, duka dan bahagia.. :')
selepas habis exam stpm tahun lalu(2011), dan dapat keputusan pada bulan 3 2012, aku dan sahabat baik aku terpisah.. ada yang dah sambung study, ada yang mencari rezeki di negeri orang dan ada yang kekal di bumi tawau yang tercinta ini.. sapa lagi kalau bukan aku dan sahabat tercinta ku Nurul Hafizah Ahmad Jais.. hehehe, kita orang sampai sekarang belum sambung study lagi coz belum ada rezeki atau Allah S.W.T. lebih berkehendak kan yang lain buat aku, fiza dan kieya..
tapi, lain cerita lah kan, aku dan c fiza ulang paper stpm persendirian.. hehehe.. kami ulang subjek yang tidak P sahaja.. iaitu Pengajian Am.. subjek2 yang lain Alhamdullillah kami dapat P.. syukur ke hadrat Illahi walaupun tidak mendapat pointer yang tinggi tapi kami dah cuba sebaik mungkin untuk dapatkan apa yang termampu.. (kan3 fiza..) so, mudah2an dgn kami mengulang semula, kami boleh dapat pointer yang melayakkan kami untuk sambung di IPT yang bagus.. Amin Ya Allah.. :')
Okey!! balik kepada tajuk entry ku pula.. meski pun kenangan yang menyakitkan lebih banyak daripada kenangan yang manis, banyak pengajaran yang aku dapat.. terutamanya, kita boleh percaya sama sahabat baik kita tapi jangan 100%.. sebab, aku sendiri dah kena JEBAKAN sahabat baik aku sendiri.. tapi aku tak kesah.. seperti yang c mila(my bestfriend) ckpkan selalu kat aku, 'chill ko bha dayah', hehehe.. tenang dan sentiasa ingat Allah S.W.T.. yang paling penting, sentiasa lah merendahkan diri.. jangan egois or sentiasa mau di atas coz kehidupan kita ini ibarat roda... kadang di atas dan kadang di bawah.. bila kita dah berada di atas, adakalanya kita TERLUPA orang di bawah tapi bila kita berada di bawah, kita pasti akan cari orang yang telah kita lupakan semasa kita di atas.. kan?? besa lah 2, nama jugak kehidupan.. banyakkan bersabar dan tawakkal.. Allah S.W.T. sentiasa bersama orang2 yang sabar.. :)
apapun, aku sayang sgt2 kat orang tua aku, kat keluarga aku, sahabat baik aku dan kekasih hati ku (uiiisehhh, hehehe)...
di sini, aku ada tinggalkan gambar2 sahabat baik aku dan diri ku yang sekarang.. hehehe..
santai dan layan je bersama lagu Nikita Willy okey!! ^^v
 hehehe.. gambar ini tiada maksud apa2 pun.. so, jangan perasan pulak bagi sesiapa yang terasa aku cakap I Love You.. ni lah aku sekarang, sepa2 jak yang tengok aku, mesti dorang cakap aku kurus uda.. yalah.. kurus lah sgt, aku nampak cam besa2 jak pun.. pandangan orang bah 2.. layan jak la.. huhuhuhu.. ^^v              


yang ni namanya Normillah Mohd Tamrin... Nama manjanya Mila atau meong.. comel orangnya.. dea ni bukan setakat sahabat baik aku, malahan sepupu aku lagi.. hehehe.. itu lah aku makin sayang kan dea.. sekarang dea dah sambung study di Unisel Shah Alam.. semoga dea mendapat kejayaan di dunia dan akhirat.. amin.. rindu ko sgt2 mila... :')


yang ini namanya Nurul Hafizah Ahmad Jais.. dengan dea lah ni aku repeat paper stpm baru2 ini.. nama manjanya fiza.. :) dea ni, kalau dapat bercakap nombor 1.. laju sgt kalau bercakap, suaranya pun comel, kecil.. hehehe.. macam orangnya, kecil2 tapi comel.. weewiittt.. hahahaha.. rindu ko mengomel lagi fiza...


yang ini pula merupakan kawan yang paling memahami aku dan paling baik giler!! walaupun kadang2 dea ni agak2 menakutkan jugak kalau aku minta ajar sesuatu subjek kat dea.. hahahaha.. jgn marah ar kieya, ni menurut pandangan ku la.. tp, ko jugak tetap di hatiku... syg ko sgt2.. skg ni, dea kat perak.. mencari rezeki cam aku ngan c fiza jgk.. lum ada rezeki lagi utk kita org smbung study... :') ku tetap menanti mu..



terus yang 3 gambar lagi ni merupakan sahabat baik aku semasa bersekolah di SMK MERPATI SANDAKAN.. sayangnya, aku terpaksa ikut famly aku pindah p keningau pada pertengahan tingkatan 2.. di situ, kami terpisah dan setelah bertahun2, akhirnya aku dapat mengetahui khabar mereka skg melalui FB.. syukur sgt coz Allah mempertemukan aku semula dgn sahabat baik aku dari kecil lagi.. Nama mereka, Suriwati, Siti Nurfuzilah dan Umi Kalsum.. insyAllah, dengan izin Allah, aku akan jumpa dorg2 ni n peluk dorg lama utk lepaskan rindu selama 7 tahun(sehingga skg 2012) yang terpendam.. :')

yang ini pulak sahabat baik aku dari sklh SMK KENINGAU II.. selain dea, Isliliah, Walidah, Syiemma dan Pika juga merupakan sahabat baik aku d keningau.. sygnya, aku tidak tahu apa nama fb dorg2 ni.. aku cuma dapat contect dorg melalui sms jak.. itu pun tidak selalu coz masing2 busy dgn kehidupan skg.. sahabat baik aku ni namanya Ivye Paulus.. nama manjanya Ivye tp kdg2 aku panggil bie.. hehehe.. skg, dea sambung stdy d uitm kk.. aku rindukan ko sgt2 bie.. rindu gelagat2 time sklh, hehehe.. lucu sgt bila ingat semua tu.. syg ko sgt2...


Huh!!! penat sgt menaip ni tapi ada hasilnya jugak.. hehehe... apapun, jgn lupa like ok.. kalau mau share pun boleh jgk.. aku tak kesah pun... ^^v

- banyakkan tawakkal dan ingat Allah S.W.T. di mana pun berada.. sentiasa lah meluahkan perasaan kepada yang Maha Esa coz Allah Maha Mendengar akan segalanya..-

Assalamualaikum W.B.T dan selamat malam semuanya..
^^v peace yooo..!!






No comments:


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...