Tuesday 7 May 2013

Aku bersyukur tapi bersedih juga.

.
 
salam ukhuwahfillah awak2 yang sedang membaca entry aku kali ini. alhamdullillah, aku bersyukur sangat2 sebab aku mendapat tawaran utk sambung study. meskipun keinginan aku untuk sambung belajar di UNIVERSITI dari kecil lagi tidak tercapai, aku pasrah. semua ini dah jadi ketentuan Allah SWT. aku dapat tawaran dari pihak KOLEJ UNIVERSITI ISLAM MELAKA(KUIM). memang banyak yang memandang rendah kat aku sebab nama jak bapa kerja kerajaan tapi anaknya tak mampu jadi seperti bapanya yang dapat melanjutkan pelajaran ke U.

sedih begitu teramat2 sedih tapi aku ada Allah. aku percaya sama Allah. :') biar lah apapun orang mahu cakap, mereka itu bukan tuhan yang boleh mengatur masa depan seseorang dan menentukan rezeki setiap manusia. tapi Allah SWT yang Maha Besar lagi Maha Mengetahui yang berhak menentukan semua itu. kita ini cuma insan biasa yang hanya mampu berdoa dan pasrah akan segala kehendak-Nya.

aku juga sedih sebeb hujung bulan ini aku akan jalan ke Melaka. di sana aku akan berdikari sendiri. hidup tanpa family yang tersayang, makan,tidur, ketawa, bercerita dan melakukan aktiviti yang biasa di lakukan di rumah tanpa keluarga yang dicintai. mungkin, beginilah perasaan yang dialami oleh mereka yang melanjutkan pelajaran ke IPT dan jauh dari keluarga. sama seperti apa yang aku rasakan sekarang.

tapi demi masa depan, aku harus fikirkan keluarga aku. itu yang penting, tanpa pekerjaan yang tetap, hidup akan susah. semua orang perlukan duit, sebab itulah semua itu memerlukan usaha yang gigih.




.
Alhamdullillah. saya dapat Kos Ijazah Sarjana Muda Pentadbiran Perniagaan (Kewangan) (Kepujian).
Dalam fakulti Inovasi Perniagaan dan Perakaunan. :)
wah!!! 4 tahun?? ya Allah, lamanya. tak pe, janji berusaha belajar bersungguh2. Chayo2 Dayah!! ^^v (bagi semangat kat diri sendiri)

di samping itu, saya juga ingin mengucapkan terima kasih sgt2 kepada ibunda yang tersayang sebab membelikan saya beg dan dompet hello kitty sempena hadiah ulang tahun kelahiran aku yang ke 21 tahun. hehehe, thanx mom. ILYSDM!!!!!! saaaaaayyyaaannnnggg mak sgt tau!!!!


 

hanya ini gambar2 yang aku sempat snap time bufday aku sebelum jalan pergi sambut hari jadi aku bersama family tersayang. ehh jap, tanggal 27 april tue hari jadi adik lelaki aku juga tau.! dea tue anak ke 5 dari 7 org adik beradik aku. kami sama tarikh lahir dan bulan tetapi hanya berbeza tahun. :) dea baru 16 tahun. time pergi sambut bufday tue, kita orang tak beli kek sebab aku tak mahu. tak suka pakai kek, cukup la hanya jalan2 dengan famly tercinta. kita org ada snap pict tapi maaf, tak semua gambar aku mau upload dlm blog ni. hnya yang terpilih saja yg akan termasuk ke dlm blog Nara ni. :) hehehe.




 
HEHEHE. TERIMA KASIH MAK, BAPA, AKAK, ADIK2 AKU YANG TERSAYANG! semua ini sangat2 mengembirakan aku. :') aku syg keluarga aku sgt2 bha. huhuhu. (rasa nak nangis pula, huh!!)

daaaa... doakan semua urusan aku berjalan dengan lancar ya. semoga perjalanan aku ke melaka nnti di lindungi Allah SWT. Aamiiinnn. :)

 

No comments:


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...